Pénzügyi- és Vállalkozói Szemléletformálás a gyakorlatban

2021.08.05.

Az Országos Vállalkozói Mentorprogram most induló Pénzügyi és Vállalkozói Szemléletformálás című legújabb alprogramja olyan széles körű szakmai ismereteket nyújt a fejlődő magyar vállalkozók számára, melyek megbízható, stabil útmutatóul szolgálhatnak a cégvezetés napi rutinjában, legyen szó akár vállalatirányítási, akár konkrét gazdasági és pénzügyi kérdésekről. Jelentkezzen itt!

Az Országos Vállalkozói Mentorprogram a hazai kis- és középvállalkozások fejlődését szolgálja releváns szakmai információkkal, naprakész tudásbázissal, és professzionális konzultációs lehetőségekkel. Kiemelt előnye a Pénzügyi- és Vállalkozói Szemléletformálás alprogramnak, hogy a részvétel többletpontokra jogosíthat más pályázatokon is, így a GINOP Plusz–1.2.1–21 esetében is magasabb értékelés szerezhető. Hasonlóképpen, a már elnyert GINOP–1.2.8 és VEKOP–1.2.6 pályázatok esetében a programban való részvétel plusz pontokra jogosít az eredetileg visszatérítendő támogatás egy részének vissza nem térítendővé alakításához. Ezen előnyöket az adott pályázati kiírások részletesen tartalmazzák.

 

Alprogramunk fő témái közül ma leginkább talán a válságmenedzsment tekinthető a legnagyobb érdeklődést kiváltó kérdéskörnek, gyakorlatilag minden vállalkozás számára. A globális vagy ágazati válságokat teljes mértékben elhárítani lehetetlen ugyan, de számos olyan proaktív lépést tehetünk már azok kirobbanása előtt, melyek később nagy mértékben segíthetik csökkenteni a krízis okozta nehézségeink. A klasszikus válsághelyzet kezelésének legjobb módja értelemszerűen a megelőzés: lehetőség szerint eleve igyekszünk elkerülni, hogy vállalkozásunk kritikus helyzetbe kerüljön. Ehhez azonban minél korábban fel kell ismernünk a figyelmeztető jeleket, például változásokat fizetési problémáink gyakoriságában, humánerőforrás-gondjaink természetében, vagy éppen ügyfeleink és beszállítóink viselkedésében, esetleg bankunk hozzáállásában.

 

Válságtól függetlenül: bármely jelentős változás menedzselése kulcskérdés versenyképességünk fenntartásában, és még inkább annak növelésében. Céljaink azonosításával kezdődik a változtatás körültekintő megtervezése, és a folyamat levezénylésében döntő szerep hárul a források megfelelő biztosítására csakúgy, mint a változás külső és belső kommunikációjára. Vezetőként olyan szervezeti kultúra kialakítására kell törekednünk, melyben az operatív szintű alkalmazottak is komoly pozitív hatással tudnak lenni 

 

Vezetői stílusunk természetesen minden döntésünkre, ezáltal vállalkozásunk minden alkotóelemére kihat. A proaktív, leader-típusú, illetve a reaktív, menedzser-típusú cégvezetői habitus nem áll élesen szemben egymással, de fő hangsúlyaikban különböznek. Minden vállalkozás – különösen kis- és középvállalkozás – sikerességében döntő szerepet játszik az alkalmazottak hatékony együttműködése, a csapatmunkához való viszonyuk. A cégvezető egyben csapatvezető is: munkatársainak nem csak koordinálása, de motiválása is konstans feladata, mely kihat az alkalmazottak teljesítményére és elkötelezettségére is. Ennek kommunikálása – különös tekintettel a tartósan változó munkakörnyezeti kihívásokra, elsősorban a digitalizációra és a munkaerőpiac változásaira – ma minden vállalatvezető legszükségesebb készségei közé tartozik.

 

Belső cégvezetői kommunikációnk egyik legfontosabb feladata, hogy minden alkalmazottunk ismerje, és munkája során szem előtt tartsa vállalati stratégiánkat: a cégünk céljaihoz, víziónk megvalósításához vezető utat. Vállalkozásunk egyes részterületei – például a marketing vagy a humánerőforrás – ezen felül saját stratégiával, hosszú távú célokkal rendelkezhetnek. Versenyelőny, elsősorban tartós versenyelőny csak tudatos stratégiaépítéssel érhető el. A stratégiai tervezés további előnyei többek között az erőforrások koncentrálása, illetve a megvalósulás mérhetősége: pontos visszajelzés, mely lehetővé teszi a szükséges módosításokat is. 

 

A Pénzügyi és Vállalkozói Szemléletformálás programjának hasonlóképpen kiemelt témája lesz a vállalkozások számára alapvető jogi ismeretek biztosítása, a cég működtetésének számos különféle területén. A programban részt vevő vállalkozások számára készült ismeretanyag jogi modulja bemutatja többek között az üzleti megállapodások, szerződések formai követelményeit, illetve a sokat emlegetett GDPR-t is, azaz a személyes adatok védelmének uniós szabályozását, és hogy mit kell tennünk, hogy rendelkezéseinek nagy biztonsággal megfeleljünk.

 

A fentiekből is láthatjuk, hogy vállalkozásunk folyamatos fejlesztéséhez számos modern hatékonyságnövelő eszközáll rendelkezésünkre, melyek megismeréséhez és elsajátításához a Pénzügyi és Vállalkozói Személetformálás programja hathatós és könnyen hozzáférhető segítséget nyújt. A fent részletezett témákon felül a program keretében szó lesz a digitalizáció egyes üzleti aspektusairól, mint például az online számlázás, elektronikus számla, integrált pénzügyi rendszerek (szinkronizált számlázás, bérszámfejtés, bank, könyvelés, adózás etc.), illetve az ügyfélkapcsolati és beszállítói rendszerek. 

 

2021. augusztusában nyílt meg a pályázás lehetősége az alprogramban való részvételre, melyre a vallalkozztudatosan.hu honlapon lehet regisztrálni és pályázatot benyújtani. Éljen a lehetőséggel, legyen részese Ön is számos magyar vállalkozó közös sikerének, jelentkezzen a térítésmentesen igénybe vehető Pénzügyi és Vállalkozói Szemléletformálás alprogramra még ma!

 

Részletek IDE KATTINTVA