Üdvözöljük a

„Tájoló nap” a Tinódiban | HKIK

honlapján!

-

Kamarai rendezvények

<< 2017 Október >>
KeSzeCsüSzoVa
      1
2345678
9101112131415
161718
19
202122
23242526272829
3031     

„Tájoló nap” a Tinódiban

Szerző: Nagy Kata | 2017. szeptember 20.

Az Egri Foglalkoztatási Paktum keretében a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara első ízben tartotta meg az EduNet Alapítvány által kidolgozott „Tájoló Nap” című pályaorientációs programját szeptember 20-án, melyen az Egri Balassi Bálint Általános Iskola Tinódi Sebestyén Tagiskolájának nyolcadik osztályos diákjai vettek részt. 

A megnyitón Rázsi Botond az iskola igazgatója arra biztatta a közel negyven diákot, hogy pályaválasztásuk során koncentráljanak az erősségeikre, és törekedjenek arra, hogy az adott szakmában ők legyenek a legjobbak. Így lesz később lehetőségük arra, hogy feljebb lépjenek a ranglétrán- mutatott rá az igazgató.


Zahoreczné Kun Krisztina a HKIK pályaorientációs tanácsadója hangsúlyozta, a Tájoló nap legfőbb célja, hogy a résztvevő tanulók a munka világában alapvetőnek tekinthető, gyakorlati készségeiről kaphatnak sokoldalú visszajelzést, elsősorban az erősségekre koncentrálva.


A feladatok 6 nagy témakört öleltek fel a műszaki, a kereskedelmi, az üzleti ügyintézői, a kézműves, a turisztikai-vendéglátói és az egészségügyi-szociális munkaterület.
A tanulóknak a feladatok során többek között akkus csavarhúzót, lázmérőt, konyhai mérleget kellett használniuk, szalvétát kellett hajtogatni, teríteni, koktélt keverni, bonbont kellett díszcsomagolással ellátni, leltározni és még egy állásinterjún is helyt kellett állni.

 

 

 


A nap folyamán egy-egy szakmai irányt képviselve forgószínpad szerűen az egyes állomásokon 40 perc alatt kellett a tanulóknak 4-5 fős csoportokban egyéni és csoportos elméleti és gyakorlati feladatokat, szerepjátékokat megoldaniuk. Eközben megadott szempontok alapján a munkacsoport megfigyelői értékelték őket és rögzítették a diákok tevékenységére vonatkozó egyedi tapasztalataikat.

 

A munkacsoport tagjai az Egri Szakképzési Centrum, az Egri Balassi Bálint Általános Iskola és Tinódi Sebestyén Tagiskola tanárai, Egri TISZK Nonprofit Kft., az Új Nemzedék, az IFI PONT és a Heves Megyei Térségfejlesztési Nonprofit Kft munkatársai, az Eszterházy Károly Egyetem szociálpedagógiai tanszék hallgatói és a HKIK oktatási irodájának kollégái voltak.


A sokféle értékelés eredményeinek összesítéseként végül jól áttekinthető és grafikus formában is megjeleníthető kép rajzolódott ki minden egyes résztvevő érdeklődési irányairól és legfontosabb képességeiről. A nap végén minden fiatal személyre szabott szöveges jellemzést kapott, amely fontos visszajelzésként szolgálhat számára tanulási irányának megválasztásához.